Jumat, 30 Januari 2015

Almost Running : 1. Strategic Planning 2. Crisis Communication Strategy

 
First Class Training
Website : www.platinumtraining.co.id
Find us on Facebook  Follow us on Twitter
 
Click HERE to Unsubscribe from Our Newsletter
 
       
   2 Day Workshop

EFFECTIVE STRATEGIC PLANNING WITH BUSINESS MODEL GENERATION
Five Star Hotels, 23-24 Feb 2015

Training Fee :
Rp. 6.000.000,- (On The Spot, payment at the latest January 30th 2015)
Rp. 6.600.000,- (Full fare)
  
       
  

Objectives:  

  • Managers know the big picture on the running business unit.
  • Managers understand all aspect on business functions across finance, operation, marketing, learning/growth and customer.
  • Managers can align with other dept and creating internal value chain
  • Managers can improve its department performance by executing project improvement plan


Day 1:  Strategic level and  Helicopter View

  1. Results of research on: Why companies can be successful.
    • From 7s to BSC.
    • The latest research: 7 essentials of high growth companies ( David  G. Thomson)
  2. Results of research on: Why even successful companies could fail.
    • From Billion Dollar Lessons to
    • How the Mighty Fall ( Jim Collins )
  3. Differentiate ( Uniqueness ) or Die  
  4. 5Cs : Company - Customers- Competitors - Changes - Collaboration
  5. Achieving Vision and Mission through Strategy Map  and Balanced Scorecard
  6. Business Model – Source of Revenues
  7. Strategies  for riding a tidal wave  of business  2011 + Cases

Day 2 : Turning Strategy into Execution

Customer Centric for All Manager

  • How customers think
  • Indonesian consumer behaviors
  • 3 segments
  • Strategy for each segment ( Treacy Wieserma )
  • Understanding Marketing Metrics

Internal Process / Operations Management for All Managers

  • Process analysis / Process FlowChart
  • Measuring Process Performance
  • Improving Quality : DMAIC and ServQual
  • Supply Chain Strategy

Leveraging Human Capital for All Managers

  • Memotivasi manager non HR untuk turut memikirkan SDM
  • Internalizing Corporate Culture in each Business Unit

Small Project Management in Business Unit for Continuous Improvement

Project  Initiation

  • Finding gaps : problem OR opportunity
  • Funneling and prioritizing
  • General Aims: Project Objective (what will be achieved by when)
  • Initial Risk(s)
  • Project Deliverables (what will be delivered by when)
  • Shareholder analysis
  • Success Criteria (what will meet or exceed the expectation of each stakeholder)

Deliverable / Output:

  • Strategy Map and Balanced Scorecard
  • Pemilihan Marketing Strategy
  • 1-page Strategic Planning ( used in Astra and Triputra )
  • Motivating employees with NON-MONETARY approach
  • Small Project (Revenue Improvement OR Cost Reduction )

 

Workshop Leader :


Daniel Saputro, MM., MBA.

Daniel Saputro MM.MBA dan Team BusinessBuddy

21 tahun di perbaikan kinerja organisasi

Senior Corporate Consultant  dan Facilitator  MiniMBA di grup besar

  • International: Nuqul Group ( Jordan ) - Banpu (Thailand ) dll
  • Government : Jamsostek –  Bea Cukai – Sekretariat DPR – Jasa Sarana BUMD-  BioFarma – Dept Keuangan – Pertamina – LPP BUMN dll
  • Domestic: Indocement  - Astra – Triputra – Bosowa – Tunas Ridean Group – MusimMas – Capella – CPSSoft - ILP – Darya Varia – Medifarma – Prafa dll
  • Pengajar Bisnis dan Marketing di program S2
  • Kontributor tabloid Kontan, Swa dan Jakarta Post
  
GIFT TRAINING
  
  • Tablet PC -Ainol NOVO 7 Paladin Android ICS 4.0 atau
  • HP -Samsung Galaxy Y
  
       
   2 Day Workshop

EFFECTIVE CRISIS COMMUNICATION STRATEGY & PRACTISES TO MAINTAIN CORPORATE REPUTATION
Five Star Hotels, 26-27 Feb 2015

Training Fee :
Rp. 6.000.000,- (On The Spot, payment at the latest January 30th 2015)
Rp. 6.600.000,- (Full fare)
  
       
  

KRISIS bisa terjadi di setiap perusahaan. Waktu dan masalahnya pun tidak pernah bisa terduga. Krisis yang terjadi di suatu perusahaan bisa diakibatkan oleh masalah hukum, terganggunya hubungan dengan publik dan atau media massa, masalah dengan pelanggan/nasabah, maupun masalah internal perusahaan. Apapun penyebabnya, kondisi KRISIS akan mengarahkan REPUTASI dan CITRA suatu perusahaan ke arah yang NEGATIF.

Secara faktual, krisis yang terjadi tidak dapat dihindari oleh siapapun. KITA harus menghadapi dan mampu mengatasi krisis. Mengatasi setiap potensi dan krisis yang terjadi adalah tindakan mutlak yang harus dilakukan. Jika tidak, lagi-lagi REPUTASI dan CITRA PERUSAHAAN akan terkikis dan runtuh di mata masyarakat. Sekalipun sulit untuk dicegah, terjadinya krisis disuatu perusahaan sudah tentu menuntut kemampuan tersendiri bagi  seorang PR Officer dan sejenisnya untuk MENGATASI setipa masalah yang menjadi sumber krisis.

Atas dasar itu, strategi khusus dan kiat praktis dalam menghadapi masa-masa KRISIS yang terjadi di suatu perusahaan patut diprioritaskan. Melalui STRATEGI dan PRAKTEK yang tepat, suatu perusahaan dapat keluar dari masalah/krisis yang dihadapi tanpa harus “mengorbankan” reputasi dan citra di mata publik. Menghadapi KRISIS memerlukan STRATEGI dan TEKNIK TERSENDIRI yang optimal.

WORKSHOP “Effective Crisis Communications; Strategy & Practises” ini bertujuan untuk memperkaya kemampuan kita dalam menangani KRISIS yang terjadi di perusahaan tempat kita bekerja. Workshop ini berisi sharing pengalaman praktis agar partisipan dapat meningkatkan kapasitas diri dalam mengahadapi krisis-krisis Komunikasi yang terjadi.

 

Jadwal Workshop 

08:20                Registrasi Peserta

08:30                Kapan & Bagaimana KRISIS bisa terjadi di perusahaan kita ?

10:30                Coffee Break

10:45                Strategi saat Krisis Komunikasi – What should you do ?

12:10                Makan Siang

13:10                Developing simple crisis communications management – maintain the company reputation

15:00                Coffee Break

15:15                Practical Lesson: Key Messages – how to handle the crisis process

16:30                Building public/media confidence – post crisis

17:00                Closing

 

Workshop Leader :  


Drs. Syarifudin Yunus

Adalah praktisi dan akademisi bidang Corporate Communications/Public Relations (Kehumasan) dengan pengalaman lebih dari 14 tahun. Beliau aktif sebagai praktisi PR di salah satu perusahaan multinasional terkemuka di Jakarta, disamping aktif sebagai pengajar kehumasan/jurnalistik di Perguruan Tinggi dan konsultan bisnis di Jakarta. Penulis 8 buku dan penulis lepas di beberapa media massa Jakarta, termasuk Bisnis Indonesia. Beliau pernah menjadi wartawan Majalah Forum Keadilan, Mobil Indonesia dan ProGolf serta menjadi Pengajar Program Keterampilan Komunikasi Sekretariat Negara RI. Program Keterampilan Komunikasi adalah spesialisasinya, yang mencakup keterampilan Menulis, Berbicara, Kesekretarisan, Korespondensi, Editing dan lainnya. Beliau juga tercatat sebagai redaktur pelaksana beberapa media inhouse hingga saat ini dan menyelesaikan program Magister di Pasca Sarjana UKI Jakarta.

  
GIFT TRAINING
  
  • Tablet PC -Ainol NOVO 7 Paladin Android ICS 4.0 atau
  • HP -Samsung Galaxy Y
  
More Topics on 2015

ILP Center Building 2nd Floor, Suite 219
Jl. Raya Pasar Minggu 39 A Jakarta 12780

Contact Person :
Mrs. Riri
Platinum Training | Consultant | PT | 2014
 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar